14
Sep
08

Benq Boem

Deze morgen dacht ik dat het aan mijn slaperige kop lag : één van de twee PC-schermen bleef zwart. Het Benq 19″ scherm. Gezien mijn bureaublad over de 2 schermen loopt was het geen sinecure om uit te vissen wat er nu juist mankeerde. De kabel, het scherm, de videokaart, de voeding? Na wat proberen en het aanschakelen van een ander scherm en het terug uitbreiden van het bureaublad naar 2 schermen, kwam ik tot de conclusie dat ’t scherm kapot was. Gezien ik nog heel wat werk had om foto’s te bewerken voor een vereniging in functie van het maken van hun tijdschrift (ook door mij), ben ik even naar Oostende heen en weer gefietst  gedieseld om een ander scherm te halen bij MediaMarkt, of is er een andere ook nog open op zondag? Eerst 2 batterijtjes Duracell gekocht voor mijn Cactus Triggers en dan de wand met de Monitors gezocht. Voor de zachte prijs van 345 Vlaamsche Euro’s vond ik een 24″ scherm van Samsung.

Samsung 245B

Uiteraard een TN-type, geen Eisojuweel. En hier staan ze nu dan, 3 seconden na de P&P (plug and play).

De Samsung Syncmaster 206BW en 245B

De Samsung Syncmaster 206BW en 245B

Zo’n 24″ meubel is zalig om op te kijken als je foto’s wil bewerken. Het is wel even wennen na een 19″ normaal en een 20″ breedbeeld scherm. Die 20″ – die nu een dwerg lijkt – is dus naar links geschoven als tweede scherm. Die twee samen geven wel nogal wat licht af, amaai. Zalig om naar TV mee te kijken, weliswaar als je op voldoende afstand gaat zitten.

En nu weer aan ’t werk, aan 24+20 = 44″ per uur.

0 Responses to “Benq Boem”



  1. Geef een reactie

Geef een reactie

Blog Stats

  • 13,118 hits

Omdat Fotografie Een Nette Vorm Van Voyeurisme Is

september 2008
M D W D V Z Z
« Aug   Okt »
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930  

Pagina’s


