12
Okt
08

Van batterijen en doosjes

Tom en Serge brachten op hun blog reeds een bijdrage, dus mocht ik niet achterblijven. Op de blog van Tom schreef ik volgend commentje :

Tom,

Toeval of niet. Ik doe sinds jaar en dag hetzelfde én met de batterijen én met de kaartjes. Om mijn kaartjes te herkennen qua grootte schrijf ik die wel op de witte achterkant met een alcoholstift. 2GB, 4GB, 8GB.
Voor de batterijen in de hoesjes doe ik dus zoals jij, maar intussen heb ik ook van die plastic doosjes die bij mijn Imedion batterijen zaten. Gezien die doosjes niet echt een boven en onderkant hebben omdat de batterijen dwars worden weggestopt, pas ik daar een ander systeem toe. Zitten alle batterijen in dezelfde richting dan zijn ze vol. Lege batterijen worden 2 aan 2 weggestopt.
Trouwens, die Imedion batterijen zijn de beste die ik momenteel ken. Samen met de MAHA MH-C9000 oplader het neusje van de zalm!
Van die GP zakjes wist ik er bij Foto De Mey te Brugge nog zijn laatste 5 op de kop te tikken.

De bewuste batterijen en hun doosje

De bewuste batterijen en hun doosje

En hier een afbeelding van de bewuste batterijlader :
De MAHA MH-C9000 lader
De MAHA MH-C9000 lader

En de opbergdoosjes voor o.a. de CF-kaartjes (ook veel andere soorten kaarten passen er in). Beeldt u in dat het merk Sandisk is.

6 Responses to “Van batterijen en doosjes”


  1. oktober 12, 2008 om 11:18 am

    Bedankt voor jouw ervaringen!

    Ik heb een GP snellader; is er veel versxhil met de MAHA die jij gebruikt? Ik ken het merk niet.

  2. oktober 12, 2008 om 11:37 am

    Serge,
    Het verschil is groter dan dag en nacht. Ik heb ook een paar snelladers, waaronder die van GP. Snelladers halen uw batterijen naar de shokkedezen. Ze laden alleen ofwel een bepaalde tijd of totdat de batterij zijn Voltage (1.3 V ongeveer) bereikt heeft. De MAHA is mega beter. Die zorgt er voor dat ook het vermogen geladen wordt tot het niveau van de batterij. We hebben het over de mAh (milli ampère uur). Batterijen van bv 2100 mAh worden dan ook effectief tot 2100 mAh geladen. Hierdoor kun je véél langer flitsen met een zelfde batterij. Dergelijk soort laders zijn gewoon een must.
    Gisteren, tijdens dat feest heb ik zo’n 180 foto’s op vol vermogen (wat een stuk meer is dan met TTL) genomen met één en dezelfde batterijset, en ze zijn nog niet aan herladen toe! Het is ook heel belangrijk je batterijen per set te gebruiken en nooit te mengen. 4 batterijen werken het best samen als ze hetzelfde vermogen hebben.

  3. oktober 12, 2008 om 7:02 pm

    Jürgen, ik neem aan dat ik perfect mijn GP batterijen op een MAHA kan opladen?

    Waar heb jij die lader trouwens gekocht?

  4. oktober 12, 2008 om 7:12 pm

    Serge,
    Dat klopt. De batterijen die ik dit weekend succesvol gebruikte zijn trouwens GP2700 batterijen. Te koop bij http://www.eleshop.nl. Aan te raden is om er ook een paar setjes Imedion batterijen bij te kopen, die overtreffen immers alles. Nieuwe en heel oude batterijen kunnen via de Break In mode worden opgeladen. Wat zo’n 40 uur duurt. Normaal laadt je batterijen via de Load mode in een uur of 3-4. Om de 10 laadbeurten doe je best een Refresh and Analyse mode. Er zit uiteraard een handleiding bij.

  5. oktober 13, 2008 om 10:13 pm

    Ik heb me daarnet een lader en twee setjes batterijen besteld. Bedankt voor de tip!

  6. oktober 13, 2008 om 10:27 pm

    Je zult het je zeker niet beklagen! Begin gerust met de twee setjes op te laden via de Break-In mode. Duurt 40 uur per set, maar ze zijn dan ook op en top geladen. Je stopt de batterij in slot 1 en de vijf modes zullen oplichten. Met de pijltjes toetsen ga je naar Break-In, duw op enter en de lader vraagt de batterij capaciteit ga met de pijltjes omhoog naar bv 2700 mAh en druk enter. Het laadproces begint. NIET onderbreken! Zo doe je dat voor alle vier de batterijen. Als het proces gedaan is staat er naast het batterijnummer ‘Done’.


Geef een reactie

Blog Stats

  • 13,118 hits

Omdat Fotografie Een Nette Vorm Van Voyeurisme Is

oktober 2008
M D W D V Z Z
« Sep   Dec »
 12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031  

Pagina’s


