21
Dec
08

Terug naar school

Ik had lang getwijfeld. Na mijn vorige contacten met mensen die reeds een langlopende cursus fotograaf bij Syntra hadden gevolgd, ben ik eens gaan neuzen op hun site naar de kortlopende cursussen. Een ervan is “Mediafotografie” gegeven door Stefanie Deleu. Pas toen ik op de blog van Tom zag dat ook hij was ingeschreven, heb ik te elfder ure (2 dagen voordien) beslist om me ook nog in te schrijven. Dat was al minstens 1 iemand die ik zou kennen. Zie ook zijn bijdrage.

Intussen zijn de eerste twee lessen achter de rug, waarin we al een pak theorie hebben gekregen en al heel veel foto’s besproken hebben. Leren is stelen met je ogen, ook en vooral in fotografie, wat ook de leuze is van Stefanie.

In de volgende lessen gaan we onder andere de fotoredactie van Knack in Brussel bezoeken. We kijken er allemaal – we zijn met 7 dacht ik – al naar uit. Alleen moeten we nog een datum vastleggen die voor iedereen schikt. Verder en zeker ook interessant zal het nog gaan over auteursrechten, lay-out, compositie, bewerking…

De cursussen, acht sessies in totaal, gaan door op zaterdagvoormiddag van 9 tot 12, maar dat durft al eens wat later worden. En daar zijn zowel de nieuwsgierige studenten als de gedreven lesgeefster ‘schuldig’ aan. Niet dat we e om geven hoor, we leren bij. Wel grappig waren de woorden van Stefanie aan het einde van les 1 rond 12.20 u. ‘Oei, ben ik al zoveel overtijd?’, klonk vooral leuk gezien haar ‘gezegende toestand’.

Stefanie Deleu

Stefanie Deleu

1 Response to “Terug naar school”


  1. december 23, 2008 om 12:48 pm

    Ik had er ook even aan gedacht. Ik had het zelfs heel graag gevolgd. Maar de weeekends zitten nu al zo stampvol en het gezin wil me ook af en toe nog eens zien dat het voor een volgende keer zal zijn.


Geef een reactie

Blog Stats

  • 13,168 hits

Omdat Fotografie Een Nette Vorm Van Voyeurisme Is

december 2008
M D W D V Z Z
« Okt   Jan »
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031  

Pagina’s


